Bosszantó dolog egész éjjel álmatlanul forgolódni az ágyban, még bosszantóbb, ha ez éjszakáról éjszakára elkísér bennünket. Előzőleg itt írtunk arról, hogy milyen trükkökkel könnyíthetjük meg az elalvást, ezúttal pedig az erre a célra alkalmazható természetes alternatívákat vesszük számba.

Az alvászavarok kezelésére – amennyiben szükséges – számos szintetikus gyógyszer áll rendelkezésre, ám sokan szívesebben választjuk először a természetes gyógymódokat a javulás reményében. Ha az alvászavar enyhe és átmeneti jellegű, bátran kipróbálhatjuk az alábbi megoldásokat, hátha segítenek nekünk is. A mindezek ellenére huzamosabb ideig fennálló alvászavar esetén azonban mindenképpen forduljunk orvoshoz!

Arról, hogy mi állhat az alvászavar hátterében itt írtunk. Most arra keressük a választ, hogy a szintetikus gyógyszerek helyett milyen alternatív eszközökhöz nyúlhatunk a könnyed és kiegyensúlyozott alvás reményében. Egyes gyógynövények hatóanyaga, a talpreflexológia vagy éppen az akupunktúra például kifejezetten segítségünkre lehet ebben.

FORRÁS: Shutterstock

Fitoterápia

A macskagyökér bizonyítottan nyugtató hatású, oldja a feszültséget, ennek okán pedig az elalvást is elősegíti. Remek kiegészítője a komló, illetve a citromfű, e három gyógynövény együttes kombinációja nagy valószínűséggel álmot hoz majd a szemedre. Ugyancsak nyugtató, altató hatással bír a levendula, az ebből készített teák illetve az illóolajok köztudottan ellazítják a szervezetet. Nagy előnye, hogy nem ismert semmiféle mellékhatása. A golgotavirág Európa számos országában elfogadott gyógynövény, és szintén alkalmazható nyugtalanság, szorongás vagy álmatlanság kezelésére, ahogyan a kamillavirágból készített teák és ülőfürdők is segítségre lehetnek, ha ilyen problémával küzdesz. Ezekből a gyógynövényekből illetve ezek egyes kombinációiból készített gyógyhatású készítményeket már gyógyszertárakban, drogériákban is könnyedén beszerezhetjük, ami gyors és kényelmes megoldás lehet számunkra.

FORRÁS: Shutterstock

Aromaterápia

Az aromaterápia a nyugtató és relaxációt segítő illóolajok egész sorát kínálja számunkra. Az enyhülést elsősorban a fenti gyógynövényekből kinyert aromákból készült olajoktól várhatjuk, melyeket többnyire külsőleg alkalmazunk. Párologtatóba, fürdővízbe csepegtetve segíthetnek bennünket az ellazulásban, elalvásban.

Talpreflexológia

A talp zónáinak masszírozásával hatással tudunk lenni a velük kapcsolatban álló szervekre. Természetesen az alvászavarra is jótékonyan hathat egy hozzáértő által végzett talpmasszázs: a megfelelő pontok masszírozásával, nyomásával már viszonylag hamar észlelhetjük az alvásminőségünk javulását.

Akupunktúra

Az akupunktúrás kezelésekkel a vegetatív idegrendszer működését harmonizálják. A kezelések hatására megszűnik a feszültség, az ingerlékenység, a kedvetlenség, a kialvatlanság. És hogyan is néz ki egy kezelés? Meghatározott számú, külön erre a célra kifejlesztett, steril tűket szúrnak a fülek és a test megfelelő pontjaiba. Tű helyett manapság helyenként már lézert is szoktak alkalmazni. A kezelés nem jár különösebb fájdalommal, és ha megfelelő szakértelemmel rendelkező, gyakorlott személy végzi, akkor hatásos lehet.

Hogyan éled meg
a nőiességed?

Töltsd ki a tesztet és nézd meg
személyre szóló értékelésedet!

Kitöltöm a tesztet

Kapcsolódó cikkek

Látogass vissza a pár naponta frissülő tartalmakért!