Érdemes pihennünk azért, hogy másnap egészségesebbek legyünk. Kutatások kimutatták, hogy az elegendő alvás rengeteget nyom a latban, ha például teljesítésről esik szó.

Jobban mozgunk

A gyakorlatban is kimutatták, hogy egy kiadós éjszakai alvás garantálja a másnapi jobb kondíciót. Kutatások szerint azok a sportolók, akik kevesebbet aludtak a szokásosnál, rosszabb sportteljesítményt nyújtottak, szemben a kipihentebb állapotukkal.

FORRÁS: GIPHY.COM

Kordában tartja a hormonokat

Vizsgálatok kimutatták, hogy a napközben általában tomboló, éhségért felelős hormonok nem kapnak szerepet alvás közben.

Elkerülhető a migrén

Dél-koreai tanulmány során migrénes betegeket kértek arra, vezessenek naplót arról, hogy mit csinálnak egy nap – beleértve a mobiltelefon használatot is. Kiderült, hogy a fejfájásuk első három kiváltó oka a stressz, a fáradtság és az alváshiány voltak.

Nem fogsz hízni

Sok megfigyelés és vizsgálat kimutatta az összefüggést a kevés alvás és az elhízás között. Persze számos tényezőtől függhet a testsúly változása, de a lassú anyagcsere és az ételek utáni sóvárgás igencsak jelen van, amikor kialvatlanok vagyunk – ez kiderült a Pennsylvania Egyetem kutatásából.

Hat órát alszanak a férfiak, hetet a nők és nyolcat a bolondok

Mondta Napóleon, amikor az alvási szokásairól faggatták. A korán kelés és a kevés alvás felnőttkorunkban akaratlanul az életünk részévé válik, több kutatás szerint a mentális és egészségi problémák egy része erre vezethető vissza. Egy brit kutatócsoport a közelmúltban megerősítette azt, amit mindannyian tudunk: ha kilenc óra előtt kell beérnünk a munkahelyünkre, az felér egy kínzással!

Hogyan éled meg
a nőiességed?

Töltsd ki a tesztet és nézd meg
személyre szóló értékelésedet!

Kitöltöm a tesztet

Kapcsolódó cikkek

Látogass vissza a pár naponta frissülő tartalmakért!